GRÁNIT Bank Biztonsági Felhívás!
|
Az elmúlt időszakban több hazai bank ügyfele vált csalás áldozatává internetes bankolás közben.
A bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik az irányítást.
Miután az ügyfél bejelentkezik a NetBankba, egy adategyeztetésre felhívó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg, miközben a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek.
Ezek a támadások felismerhetők, mert ilyenkor a Netbank működése eltér a megszokottól. Kérjük, minden esetben figyeljen az alábbi gyanús jelekre: - a szokásostól eltérő, pl. ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet belépéskor vagy egy adott tranzakció hitelesítése során, - adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni, - az üzenetnek furcsa a nyelvezete, hibás nyelvtani szerkezetű, szóhasználatú, - a megszokottól eltérő képernyő elemek vagy beviteli mező jelennek meg, - angol nyelvű SMS-t kap, noha a rendszert magyar nyelven használja, - helyes azonosító, jelszó és ideiglenes kód megadását követően mégsem sikerül a belépés, ehelyett karbantartásra hivatkozó képernyőt lát. Ilyen esetben soha ne adja meg adatait, jelszavait vagy a bank által SMS-ben küldött jelszót. Ha már megadta és mégis sikertelen volt a belépése, AZONNAL szakítsa meg az internet kapcsolatot az adott oldallal, valamint hívja a Telebankunkat a 06 40 100 777 számon. Az egyedi átutalás aláírására SMS-ben kapott kód begépelése előtt ellenőrizze az SMS-ben az átutalás összegét és a cél számlaszámot! Gyanús jel hiánya esetén is az átutalás után MINDIG AZONNAL ellenőrizze a számlatörténetben és/vagy az átutalásról szóló értesítő SMS-ben (amennyiben SMS értesítőre szerződött) a cél számlaszámot és az összeget. Eltérés esetén AZONNAL hívja a GRÁNIT Telebankot a 06 40 100 777 számon. Kérjük olvassa el általános biztonsági tájékoztatónkat is: www.granitbank.hu/biztonsagitajekoztato |